Deze leverancier van groente en fruit is inmiddels niet alleen een begrip in Middelburg, maar in heel Zeeland. Sinds de start in 1928 veranderde er veel, maar het idee en de passie is altijd hetzelfde gebleven. Bedrijven die dagelijks vele bestellingen doorkrijgen, komen hierdoor regelmatig voor uitdagingen te staan. Ook Groentehal Middelburg merkte dat en waagde de stap naar digitalisering.

Digitaal bezoek via een bestel-app

Al bijna honderd jaar verkoopt Groentehal Middelburg groente en fruit van Zeeuwse bodem. Rechtstreeks van het land en altijd op zoek naar de beste kwaliteit. Frank Leijnse vond het als vierde generatie, waarin digitalisering groter is dan ooit, hét moment om voor een app met webshop te gaan. Dit bleek een goede zet te zijn!

''We blijven altijd op zoek naar nieuwe ingangen om mee te kunnen met de tijd''
Frank Leijnse

Constante stroom van e-mails en telefoontjes

Naast een bezoekje aan het monumentale winkelpand aan de Spanjaardstraat als particulier, kunnen ook horecaondernemers, zorginstellingen en bedrijven bij Groentehal Middelburg terecht. Grote kans dat je het busje met de drie appeltjes al eens hebt gespot, want de groothandel bezorgt haar producten door heel Zeeland. Klanten gaven hun bestelling voorheen door via een e-mail of een telefoontje. Wanneer je onderweg bent of in de winkel staat, is een constante stroom hiervan natuurlijk niet optimaal. “We blijven altijd op zoek naar nieuwe ingangen om mee te kunnen met de tijd” vertelt Frank. Zo ontstond het idee om dit proces te automatiseren.

Webshop vol verse producten

Het bestellen van producten via een webshop leek Frank Leijnse de juiste stap. Hiervoor klopte hij bij Nedbase Digital Agency in Middelburg aan. Zij ontwikkelden een super gebruiksvriendelijke app, waarin zowel particulieren als bedrijven en organisaties hun bestelling eenvoudig kunnen doorgeven. Service staat bij Groentehal Middelburg hoog in het vaandel. Het volledig geautomatiseerde bestelproces, waarin klanten 24/7 in een paar klikken een bestelling kunnen doorgeven vanuit de keuken, is voor zowel de klant als het team een optimale uitkomst. Van een fruitmand tot verse maaltijden en van aardappels tot Zeeuwse eitjes: de applicatie staat boordevol mooie versproducten!

Veilig en eenvoudig

De investering in deze app werpt in coronatijd extra zijn vruchten af. Frank: “Juist in deze tijd zie je dat een webshop loont. Steeds meer klanten bestellen hun groente en fruit bij ons online. Wij zorgen dat deze bestellingen binnen no time klaarstaan.” Zo hoef je niet meer de winkel in, maar haal je de bestelling veilig op bij een pick-up point. Ideaal! Dit zorgt voor een significante tijdsbesparing voor de klant én Groentehal Middelburg.

Toekomst van de app

Of Frank Leijnse nog ambities heeft als het gaat om de app? Zeker! “Het zou mooi zijn als de bestelfunctie in de applicatie gekoppeld kan worden aan ons systeem, zodat er automatisch een pakbon wordt aangemaakt. Dit doen we nu nog handmatig en zou dus nog meer tijd besparen.” Ruimte voor nieuwe mogelijkheden dus!

Digi-expert

Nedbase digital agency heeft met ruim 40 specialisten in huis als missie om ondernemend Zeeland naar een hoger digitaal plan te brengen. Het mooie is dat deze missie naadloos aansluit bij het doel van Digitaal Doen Zeeland. Benieuwd naar wat wij in samenwerking met DDZ voor u als ondernemer kunnen betekenen?

Zelf aan de slag?